Un studiu comandat de compania britanica Genius Gluten Free, o companie alimentara, arata ca oamenii au tendinta de a lega mai usor prietenii la locul de munca datorita modului de a gandi asemanator si a timpului indelungat petrecut in aceeasi institutie. O treime din adultii ce au participat la studiu au precizat ca au mai multe lucruri in comun cu colegii de serviciu decat cu rudele sau prietenii lor. Interesante concluzii, nu crezi?
Da, stiu, traim in Romania, dar studiul ne ofera o idee destul de clara asupra importantei comunicarii cu colegii. Deci, cum imbunatatim relatiile la scoala, facultate, locul de munca? Uite cateva idei pe care este bine sa le pui in practica:
- fii intotdeauna politicos indiferent de situatie, bunul simt nu se demodeaza niciodata;
- nu critica si nu te plange, nici tie nu iti plac genul asta de persoane, nu?
- fa aprecieri oneste, manifesta un interes sincer fata de ceilalti;
- respecta parerile celorlalti, accepta diversitatea, nu trebuie sa modelezi un om ca sa intre in standarde;
- pune intrebari, fa-l pe celalalt sa se simta important;
- adaugati un strop de blandete in orice discutie;
- concentreaza-te pe lucrurile pe care le aveti in comun;
- acorda intreaga ta atentie discutiei;
- nu judeca pe nimeni, nu asculta barfe;
- lasa discutiile sa curga, nu iti fie teama ca nu vei fi placut, in esenta cine nu isi doreste un om pozitiv in jurul sau?
Iti doresc o zi minunata!
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu