RSS

luni, 4 aprilie 2016

Barfe si iar barfe!


      Nu prea ma uit la televizor, poate o data pe an si nici macar atat. Nu mai stiu care e ultima vedeta la moda sau care e ultima gaselnita pentru a atrage atentia a vreunei dive mioritice, nu stiu cine cu cine este combinat sau cine pe cine a inselat. Am preferat mereu linistea unei carti si un album de muzica buna, nu conteaza genul, orice sa aiba mai mult de trei masuri repetitive. Multi au inteles asta ca snobism cand de fapt nu era decat nevoia mea de a imi folosi timpul pentru lucruri mai importante pentru mine. Dar cum nu traiesc singura, ma mai  trezesc fara sa vreau pusa la curent cu ultima barfa de vreo colega sau prietena binevoitoare ce traieste ca spectator ultima poveste de dragoste a lui Liviu Virciu sau vecinului de la 4. Vrei sa iti vorbesc despre starea mea de dezorientare pe care o traiesc in momentele acelea? Nu cred ca este nevoie...
        De curiozitate am deschis si eu paginile a doua tabloide foarte cunoscute. Am citit titlurile bombastice si relatarile unor fapte atat de normale incat ma intrebam pe cine intereseaza asta. Cine are 5 minute de pierdut ca sa citeasca un articol despre Cornel Ilie care isi scoate copilul la plimbare, un lucru atat de natural si de frumos? Cine poate fi atat de fascinat de telenovela Borcea si de declaratiile cu iz de mahala ce se arunca de colo colo? Cine doarme mai linistit acum ca stie ca mama Biancai Dragusanu isi reface viata alaturi de un nou partener? Ii doresc fericire respectivei doamne, chiar daca ma intreb de ce Bianca este atat de celebra, banuiesc ca datorita faptului ca arata precum fantezia oricarui adolescent. Mi-a luat vreun sfert de ora ca sa realizez ca tot ce era scris, toate articolele, era niste barfe, franturi interpretate si denaturate din existenta unor persoane publice. N-am gasit nici o frantura de informatie cat de cat interesanta, ceva - orice - despre un nou proiect, niste marturisiri despre un proces de creatie sau macar o parere pertinenta despre moda. Nimic, doar viata personala pusa pe tapet.

       Dar nu doar barfa la nivel national este in floare, barfa marunta este la fel de frecventa. Nu cred ca mai exista un colectiv in care sa nu exista o persoana care sa te puna la curent cu noutatile. Imi iau dimineata o cafea, incerc cu disperare sa ma trezesc si aud dintr-o data "ai auzit ca...?". Capul ma doare si ma intreb de ce m-ar preocupa viata unui coleg care nu face decat sa caute o frantura de fericire in mizeria vietii? Apoi ma intreb cand naiba au ceilalti timp sa mai gandeasca, sa mai simta ceva, sa traiasca in mijlocul asaltului informational de barfe mai mari si mai mici? Probabil ca si asta este o explicatie la fel de buna ca oricare pentru superficialitatea care ne inconjoara.

       Da, stiu ca psihologia explica foarte bine functia barfei de liant social (psihologii au determinat ca mai mult din jumatate din conversatiile adultilor - deci si barbati si femei- sunt despre o terta persoana), dar cu toate acestea imi vin in minte cuvintele celebre ale lui Eleanor Roosevelt. "Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, iar mintile mici discuta oameni". Inteleapta femeie!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu